Bakgrund

Min Jakt är en satsning för att förnya sättet för många svenska jägare att diskutera och på andra sätt komma i kontakt med jakt i olika former. Med Magasin Min Jakt når vi en helt ny grupp av människor. Det är den första helt digitala tidningen för alla med jakt som livsstil. Du kan läsa tidningen var du än befinner dig i världen via telefon, surfplatta eller dator. Det bästa av allt, den är helt gratis för läsarna, precis som allt annat på minjakt.se.

Vår ambition är att Min Jakt skall bli det självklara valet för många av Sveriges 300 000 jägare när de vill söka information eller produkter/tjänster, läsa andra jägares berättelser, diskutera och stimuleras.
Min Jakt vet att många svenska jägare, inte minst i den yngre generationen, uppskattar en plats på nätet som tar ett helhetsgrepp på jakten. En satsning som utformas på ett nytt och fräscht sätt, lite i kontrast till hur jakt traditionellt brukar presenteras, såväl i tidningar som på nätet. Vi vet att nya grepp kommer att attrahera yngre jägare.

Min Jakt vill alltså ta ett nytt grepp på begreppet jakt, kanske med en viss ungdomlig touch, men vi vägrar ge avkall på etik- och ansvarsfrågor. Vi kommer naturligtvis enbart att samarbeta med andra företag och organisationer som har samma inställning i dessa frågor.

Min Jakt ägs, och drivs, av Södra Lid AB.
Ägare till bolaget är Mats Gyllsand som har jobbat i 30 år med tidningar och är en hängiven jägare.

Kanal: MinJakt

Wild boar at Almunge

Vi testar två hundar i nybörjarhägnet i Almunge utanför Uppsala.
overlay-imageWild boar at Almunge
overlay-imageMoose at Almunge
overlay-imageEikesdalen

Du måste vara medlem för att kunna ladda upp bilder.

Facebook IconYouTube IconTwitter IconFölj oss på Instagram!